CASE introduce primul echipament pe bază de metan


19.06.2019

          Producătorul american de utilaje pentru construcții CASE a marcat încă un progres în segmentul de construcții sustenabile, dezvăluind la Bauma 2019 primul încărcător pe pneuri care funcționează exclusiv pe bază de combustibil alternativ și regenerabil.

ProjectTETRA, conceptul de încărcător frontal pe bază de metan dezvoltat de producător, așterne o cale sigură către un viitor regenerabil pentru echipamentele de construcții, și face trecerea de la tradiționalul motor diesel, abordând una dintre cele mai mari probleme din prezent – crearea unui mediu mai curat – cu o soluție pragmatică pentru industria de construcții.

BAUMA 2019 reprezintă un moment de cotitură în domeniul construcțiilor de utilaje de construcții, aproape toți producătorii importanți prezentând modele de utilaje cu motor electric. Dar, deoarece domeniul construcțiilor necesită forțe mari pentru săpatul, încărcatul și transportatul pământului, acest tip de alimentare se limitează la utilaje super-ușoare în general de o tonă.

Putem spune că acumulatorii din prezent nu sunt suficient de buni pentru utilajele de construcții sau... varianta electrică nu reprezintă viitorul în acest domeniu. A doua variantă mare mai corectă, și din acest motiv inginerii grupului CASE Construction Equipment au reușit să prezinte în cadrul BAUMA un concept care promite ca în curând să revoluționeze domeniul mașinilor de construcții și anume un încărcător pe pneuri cu motor cu alimentare cu gaz. Dar, mai mult decât sistemul de propulsie, ProjectTETRA ne arată cum vor arăta viitoarele utilaje CASE: mai eficiente ca niciodată, mai simplu de operat și foarte sigure.

Fără poluare și fără griji

ProjectTETRA reimaginează design-ul încărcătorului pe pneuri, marcând o departajare clară față de orice s-a văzut în domeniul echipamentelor de construcții până în prezent. Conceptul include un motor pe bază de metan, special conceput și dezvoltat de brandul-soră FPT Industrial pentru aplicațiile de construcții. Cu o putere maximă dezvoltată de 230 CP, acesta furnizează aceeași putere și același cuplu precum motorul diesel care se regăsește la încărcătorul pe pneuri CASE 821G.

Este pus în mișcare de biometan care este produs de biodigestorii obținuți din deșeuri, precum cele din industria alimentară, cele din lemn sau cele de origine animală. Cu o producție carbon-neutru, biometanul furnizează un ciclu de energie virtuos care transformă deșeurile în energie.

“Am căutat surse de combustibil sustenabile pentru utilajele noastre de construcții, mulți ani la rând. Biometanul a fost alegerea logică pentru încărcătorul pe roți. Aveam nevoie de un combustibil care să furnizeze propulsia și puterea de care clienții noștri au nevoie. Combustibilul trebuia să aibă o disponibilitate imediată, să fie ușor de alimentat și să furnizeze putere pentru o zi întreagă de lucru. Nu voiam să facem compromisuri în ceea ce privește performanța, astfel că echipa noastră de proiectanți s-a trezit în fața unei adevărate provocări. Suntem extrem de norocoși că am putut lucra cu FPT Industrial, adevărați pionieri în dezvoltarea de grupuri motopropulsoare pe bază de combustibili sustenabili, cu peste 40.000 de motoare pe bază de gaz produse până în prezent. Această tehnologie este deja testată în alte branduri ale CNH Industrial, pe piață existând deja aproximativ 28.000 de camioane IVECO și vehicule IVECO BUS ce funcționează pe bază de metan”, a explicat Carl Gustaf Goränsson, Președintele Construction în cadrul grupului CNH Industrial.

ProjectTETRA nu utilizează doar o singură sursă de energie regenerabilă, ci protejează mediul înconjurător și în alte moduri. Noul concept de încărcător pe pneuri pe bază de metan produce cu 95% mai puțin dioxid de carbon atunci când funcționează pe bază de biometan, 90% mai puțin dioxid de azot și 99% mai puțină masă de particule decât echivalentul pe bază de diesel. Furnizează o reducere de 80% a emisiilor totale și de 50% a nivelurilor de zgomot.

“Nu credem în dezvoltarea tehnologiei de dragul tehnologiei. Inovațiile noastre trebuie să rezolve probleme din lumea reală într-o manieră simplă și directă. ProjectTETRA a fost proiectat să facă acest lucru pe șantierele de lucru comune din agricultură, centrele de manipulare a deșeurilor și din cele de reciclare, care sunt locațiile perfecte pentru o fabrică de biogaz, furnizând o sursă liberă de combustibil pentru mașinile de pe șantier. Dar biometanul nu este singura opțiune. ProjectTETRA va funcționa, de asemenea, și pe rețeaua de metan, oferind acces către emisii mai scăzute decât motoarele pe bază de diesel, chiar dacă producția de biometan de pe șantier nu este o opțiune”, explică Goränsson.

Design inovator centrat pe operator

În ciuda faptului că sustenabilitatea a fost un factor major în definirea ProjectTETRA, echipa de proiectanți voia să expună tot ce era mai bun în materie de inovație practică, cu focus pe operator și productivitate. “Automatizarea și digitalizarea au fost considerate concepte cheie în procesul de proiectare. Suntem o afacere focusată pe viitor, iar acestea sunt două dintre conceptele noastre strategice. Aceste elemente sunt motoarele pentru mașini mai sigure și mai productive. ProjectTETRA a fost o pagină goală pentru ca noi să fim cât mai creativi cu putință în includerea celor mai noi tehnologii care contează cu adevărat”, a dezvăluit David Wilkie, Director al Centrului De Design din cadrul CNH Industrial.

O cabină cu o combinație câștigătoare de siguranță și confort

Cabina ProjectTETRA are o suprafață vitrată de excepție și un plafon cu vizibilitate mărită, mărind zona de vizibilitate cu 16%, comparativ cu un încărcător pe pneuri standard. Vizibilitatea totală este obținută cu ajutorul camerelor video care înlocuiesc oglinzile laterale. Design-ul interior este aerisit, ceea ce înseamnă că toate funcțiile de control sunt accesate cu ajutorul joystick-ului ergonomic și al unui monitor color cu touchscreen care adaugă senzația de spațiu și de vedere panoramică. Noul scaun, care se extinde automat și se pivotează pentru a facilita intrarea la deschiderea ușii, și revine automat în poziția de operare imediat după ce operatorul s-a așezat, este o premieră în industrie. Cu suport lombar, suspensie cu greutate compensată și sisteme active de încălzire și răcire, scaunul asigură confort total operatorului pe durata întregii ture de lucru, reducând astfel oboseala.

Parteneriat în design-ul conceptual

Un parteneriat exclusiv cu Michelin a dus la dezvoltarea unui concept inovator de anvelope fără aer pentru ProjectTETRA. Construite din cauciuc natural și un material compozit patentat, fuziunea anvelopă/roată dispune și de suspensie incorporată. Structura robustă și ușoară a fost concepută pentru a face față condițiilor extreme din mediile de construcții. În plus, anvelopele fără aer reduc per total greutatea mașinii, iar o amprentă mare furnizează o presiune de contact scăzută. O conectivitate avansată este obținută cu ajutorul unor senzori integrați care furnizează informații în timp real către operator și către camera de control. Atunci când sunt activate, lămpile laterale integrate sunt iluminate și funcționează de asemenea ca o măsură suplimentară de siguranță.

Design focusat pe siguranță

ProjectTETRA utilizează cea mai nouă tehnologie biometrică pentru a asigura siguranța și confortul operatorului. Înainte ca operatorul să ajungă la utilaj, acesta este deja pregătit pentru operare. Scanarea retinei, accesată prin intermediul oricărui dispozitiv mobil, activează sistemele de încălzire și răcire pentru a ajusta cabina la temperatura optimă de operare. Tehnologia biometrică de recunoaștere facială este integrată în secvențele de acces și de pornire, pentru a asigura faptul că doar operatorii complet calificați au acces la utilaj. Ca dovadă a progresului făcut de CASE în ceea ce privește tehnologia autonomă, ProjectTETRA include o tehnologie integrată de detectare a obstacolelor, care-l alertează pe operator. Mai mult decât atât, acest concept este compatibil cu o gamă completă de cupe și a fost dotată cu versiuni high-tip și pentru carieră de la Leonardi Benne, în timpul testelor inițiale.