Lansarea liniei de încărcătoare de capacitate medie și mare G Evolution de către producătorul mondial CASE CE a reprezentat un eveniment important pentru constructorii din întreaga lume. De fapt, seria G era deja cunoscută și apreciată datorită calităţilor sale tehnice deosebite, combinaţia între eficienţa sa pe șantier și costurile de operare reduse reprezentând un atu important pentru orice utilizator.
În plus, lansarea seriei G Evolution a produs o mică revoluţie nu numai din punctul de vedere al tehnologiilorutilizate cât și al modului de abordare a pieţei internaţionale, mai precis a cerinţelor utilizatorilor finali. Din punct de vedere tehnic, specialiștii grupului CASE au ţinut cont de dezvoltarea tehnologiilor, de faptul că un consum redus de combustibil reprezintă o cerinţă importantă, dar la fel de importantă este și eficienţa orară, cu tot ceea ce implică: cicluri de lucru mai rapide, timpi de staţionare reduși, deci o rezistenţă sporită, precum și posibilitatea de a lucra perioade lungi de timp fără ca siguranţa și productivitatea să aibă de suferit.
Eficienţă maximă pentru fiecare aplicaţie
Totul a început o dată cu creșterea cererii de încărcătoare de capacitate medie și mare pentru domenii apropriate sau mai depărtate de cel al construcţiilor. Dezvoltarea unor generaţii mai flexibile, din punctul de vedere al manevrabilităţii, mai puternice, dacă avem în vedere raportul masă proprie/capacitate încărcare, dar și mai rapide, a dus la diversificarea gamelor de încărcătoare.
CASE a propus prin gama G Evolution un utilaj configurat exact pentru fiecare sector de activitate: construcţii, infrastructură, reciclare, exploatarea minereurilor, și chiar mai departe, pentru fiecare aplicaţie și șantier în particular. Astfel, există șantiere unde un încărcător trebuie să transporte pe distanţe mai mari materialele, sau altele unde pantele abrupte, condiţiile climaterice extreme sau materialele speciale ce trebuie transportate impun condiţii tehnice și constructive extrem de restrictive.
Automatizarea funcţiilor de ridicare Pentru prima dată în domeniu, CASE a propus automatizarea uncţiilor de ridicare, astfel încât un singur utilaj poate prelua activităţi pentru care în mod normal sunt necesare două utilaje cu arhitecturi diferite ale braţului. Astfel, a apărut noua funcţie de ridicare paralelă cu solul.
Pe șantiere de reciclare sau cariere de piatră, să nu mai vorbim de șantierele de construcţii, trebuiesc ridicate sarcini unitare mari la înălţime, ceea ce reprezintă o activitate ce poate fi îndeplinită de un elehandler sau, după caz, de un stivuitor. Deoarece această problemă este frecvent întâlnită, printre ehnologiile implementate pe noua serie G Evolution se numără și posibilitatea de a modifica cinematica braţului de ridicare a încărcătorului, acestea putând utiliza la fel de eficient un echipament de încărcare cu cupă dar și unul de manipulare a materialelor în stivă.
Astfel, încărcătoarele pe pneuri din seria G Evolution oferă acum o soluţie inteligentă unică: doar prin apăsarea unui buton situat pe bordul de comandă și control din cabină se poate modifica cinematica braţului de ridicare tip Z-Bar sau XR, comportându-se ca o structură XT, datorită comenzilor electro-hidraulice guvernate de un software capabil să asigure în timp real compensarea unghiului de înclinare al braţului în timpul operaţiei de ridicare.
Rezultatul este cu adevărat spectaculos: tija echipamentului de ridicare tip furcă sau, în funcţie de necesitate, partea inferioară a cupei, vor rămâne paralele cu solul permanent, de la cea mai joasă la cea mai înaltă poziţie a braţului, cu toleranţe unghiulare de -3° / +7°. Deși aparent nu există o legătură directă cu sistemul 2 în 1 de control al înclinării articulaţiei braţului la nivelul cupei sau furcilor, totuși noul sistem eficient de monitorizare a presiunii în pneuri (TMPS) este foarte important pentru a păstra paralelismul cu solul al sarcinii, fără a depăși toleranţele garantate de producător. Astfel, cu ajutorul acestui sistem presiunea rămâne constantă permanent, eliminându-se încă o cauză, importantă, ce poate duce la vărsarea unei părţi din încărcătura cupei: înclinarea utilajului datorită presiunii diferite a pneurilor și deci a deformării inegale a acestora.
De fapt sistemul TPMS a fost astfel proiectat încât să reducă semnificativ costurile de întreţinere și a garanta cele mai bune performanţe de lucru ale utilajului. Menţinerea constantă a presiunii în anvelope printr- un controlul continuu asigură extinderea semnificativă a ciclului de viaţă al anvelopei, îmbunătăţirea fiabilităţii generale a utilajului și reducerea costurilor de operare. Comanda și controlul presiunii sunt evidenţiate direct pe consola centrală de control montată în cabină.
Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) include senzori individuali care se montează pe tija supapei fiecărei anvelope, precum și un modul receptor care comunică presiunea fiecărei anvelope monitorului central și avertizează șoferul când presiunea anvelopei este în afara marjei de valori prestabilite.
Încărcare garantată 100%
Eficienţa unui utilaj nu se măsoară numai prin rapiditatea ciclurilor de lucru sau capacitate cupei, dar și prin capacitate de a umple bena unui camion corect și la valorile maxime admise de greutate. O problemă permanentă, existentă pe orice șantier, dar care odată noua serie G Evolution are în sfârșit o rezolvare eficientă, fără a afecta viteza de încărcare.
Noua serie G Evolution are acum în dotarea de serie un indicator de sarcină integrat din fabrică, ce permite operatorului să citească și să înregistreze fiecare sarcină utilă a cupei. Odată ce masa maximă ce trebuie încărcată într-un camion este setată, sistemul poate arăta dacă ultima cupă depășește sarcina setată și, în acest caz, poate fi activat modul tip-off, care ajută operatorul să golească parţial cupa prin apăsarea modului “basculare” până când se atinge sarcina maximă setată. Această funcţie duce la reducerea timpilor neproductivi și creșterea ficienţei Ecranul tactil de comandă și control joacă un rol esenţial deoarece aici operatorul obţine informaţii utile despre greutatea cupei, numărul de cicluri, masa de material încărcată măsurată cumulativ, informaţii despre modul de lucru dar și alte informaţii privind modul de încărcare și productivitatea.
Ameliorarea timpilor de funcţionare și de răspuns Timpul de funcţionare și capacitatea de reacţie sunt factori principali pentru utilizatori atunci când vine vorba de cumpărarea unui utilaj greu, iar îmbunătăţirile seriei CASE G-Series Evolution, odată cu introducerea sistemului de diagnosticare de la distanţă, oferă posibilitatea echipelor de service de a actualiza software-ul și de a anula erorile de la distanţă, scurtând astfel semnificativ orice perioadă de staţionare. Cu ajutorul sistemului de comandă și control de la distanţă SiteConnect există acum o comunicare bidirecţională între utilaje și specialiștii Titan MAchinery România, care pot realiza diagnosticarea de la distanţă a problemelor tehnice, problemelor tehnice, și în acest fel, gestiona mai rapid situaţiile.
Aceștia pot sfătui cel mai bine operatorii cu privire la orice problemă identificată, fără a vizita măcar site-ul unde acestea lucrează. Această tehnologie este posibilă datorită sistemului telematic SiteConnect 4G instalat pe utilaj, accesibil prin aplicaţia SiteManager (disponibilă pe dispozitive iOS și Android). Analiza proactivă, bazată pe algoritm, a defecţiunilor potenţiale, precum și timpul scurt necesar pentru rezolvarea problemelor de funcţionare are ca rezultat important pentru utilizator o creștere a timpului de funcţionare și a productivităţii. Dacă este detectată o problemă potenţială, o alertă este trimisă reprezentantului Titan Machinery, împreună cu recomandări și acţiuni specifice pentru rezolvarea problemelor înainte ca acestea să apară. SiteConnect și telematica aferentă sunt în dotarea standard pe seria de încărcătoare G Evolution.
CASE 651G -productivitate, fiabilitate și profitabilitate
CASE 651G este cel mai nou model integrat în noua generaţie de încărcătoare frontale ce aparţin gamei Evolution. Acesta lucrează eficient, cu un consum de carburant redus și cu un nivel de poluare extrem de mic, datorită motorului său modern FPT N67, ce îndeplinește toate cerinţele noilor reglementări europene de reducere a nivelului de noxe în aer, precum și de zgomot și vibraţii ce oferă o putere maximă de 172 CP.
Este un încărcător ce poate lucra cu succes pe șantiere grele, precum cele de infrastructură, de reciclare sau în cariere, pu Constructorul oferă pentru acest tip de aplicaţii o specificaţie tehnică specială, acest încărcător frontal putând să facă faţă la sarcini de răsturnare de până la 10.340 kg, ceea ce demonstrează o stabilitate impresionantă ce permite operatorului să lucreze liniștit și eficient, fiind totdeauna în siguranţă. De asemenea, cabina a fost testată conform normelor actuale FOPS (protejare împotriva căderii unor materiale pe ea) sau ROPS (protejarea împotriva deformării la răsturnare), garantând un nivel înalt de protecţie. Nivelul de zgomot maxim în timpul lucrului nu depășește 68 dB, fiind sub limita de 72 dB impusă de legislaţia europeană, vibraţiile resimţite în cabină fiind de maxim 0,5 m/s2. Sistemul de frânare este de tip maintenance-free, cu autoreglare și discuri uscate pentru toate cele 4 roţi.
Hidraulica utilajului, care este răspunzătoare de performanţele de încărcare/ ridicare ale cupei în timpul lucrului este Bosch-Rexroth, cu supape de control a sarcinii, ce permit o reglare automată a debitului hidraulic. Pompa hidraulică cu debit variabil asigură un debit maxim de 169 l/min la o turaţie a motorului de 2.000 rpm și o presiune de lucru de 249 – 255 bar. Masa sa operaţională este cuprinsă între 14 și 14,6 tone, capacitatea cupei normale fiind de 2,2 mc. Este echipat din fabrică cu punţi heavy duty și sistem de blocare automată a diferenţialului 100% pe faţă.