Utilajele CASE lucrează în cele mai grele condiţii, de la gerul din Extremul Orient și până în Australia și Africa. Dar rezistenţa lor dovedită reprezintă numai un aspect al întregii game de utilaje tearasiere. Acestea au dovedit că sunt în aceeași măsură eficiente, putând lucra perfect pe șantiere dificile din punctul de vedere al cerinţelor calităţii lucrărilor, precum construcţia unei infrastructuri aeroportuare.
De la mijlocul acestei verii, peste 100 de excavatoare pe șenile și încărcătoare pe roţi CASE ai putut fi văzute la lucru zi și noapte pe pistele aeroportului Linate din apropierea orașului Milano. Și misiunea lor nu este deloc ușoară, deoarece în afara presiunii timpului, deoarece un aeroport este deschis 24 de ore din 24, ele trebuie să modernizeze pista principală pe o lungime de 2,5 km.
Dar înainte de a construi, trebuie să demolezi
Aeroportul este depășit din punctul de vedere al traficului, iar această modernizare făcută pentru a mări capacitatea de a primi aeronave trebuie să fie gata până în primăvara anului 2020.
Pentru a mări pista, trebuie mai întâi reabilitată partea deja construită și utilizată de mulţi ani, iar pentru acest lucru trebuie să dispui de utilaje puternice, care să îndepărteze stratul de rulare dar și extrem de precise, deoarece infrastructura este în stare foarte bună.
Orice depășire a grosimii pistei reprezintă o intrare cu excavatorul în straturile următoare, ceea ce presupune o refacere ulterioară a acestora, ceea ce nu se poate realiza numai local ci numai pe suprafeţe mari. Astfel, orice eroare la nivel de centimetri, la îndepărtarea stratului de asfalt, poate atrage după sine costuri imense pentru refacere.
La nivelul celor aproape 100 de utilaje care lucrează la construcţia pistei, nu s-a înregistrat nici o astfel de abatere la săpare. De altfel, chiar directoul șantierului recunoștea că aici este nevoie de o putere mare care să fie livrată rapid și pe termene lungi de timp, o activitate care nu poate fi realizată de prea multe mărci de utilaje.
Rapid, cu costuri minime
Costurile de demolare și reconstrucţie sunt foarte mari, calculate la nivel de metru patrat și din acest motiv orice greșeala poate duce la depășirea sumelor alocate. În plus, numărul mare de utilaje a reprezentat o altă mare provocare, acestea trebuind să fie gata de lucru în fiecare dimineaţă, orice defecţiune a unui excavator sau încărcător atrăgând blocarea și altor mașini. Deci, fără defecţiuni.
Dar provocarea nu s-a oprit aici: constructorul trebuie să ţină costurile sub control extrem de strict, iar consumul orar, care reprezintă cel mai important cost în timpul exploatării unui utilaj, nu trebuia să depășească anumite valori medii, indiferent de intensitatea solicitării în timpul lucrului.
Și la final, trăgând linie, rezultatele au fost excelente: șantierul nu a înregistrat întârzieri, utilajele au funcţionate foarte bine iar consumul mediu a fost sub cel estimat, aducând un profit important pentru compania constructoare.
Turnarea asfaltului s-a făcut în același timp cu demolarea suprafeţei vechi de rulare, aproximativ 3.000 tone de material bituminos fiind așternute în 24 de ore, iar această sarcină a revenit integral unei întregi flote de încărcătoare CASE.
Pentru a respecta termenul strict al proiectului, lucrările s-au desfășurat într-un program extreme de riguros, iar utilajele au funcţionat aproape 24 de ore din 24. În consecinţă, fiabilitatea este esenţială, după cum explică și șeful de șantier: „Mașinile noastre trebuie să fie întotdeauna disponibile, astfel încât suntem foarte atenţi la factori precum robusteţea și ușurinţa operaţiunilor de întreţinere. Excavatoarele pe șenile CASE și încărcătoarele pe roţi sunt apreciate nu numai pentru performanţele lor, dar și pentru fiabilitatea lor și consumul redus de combustibil. Feedback-ul operatorilor cu privire la utilaje este, de asemenea, crucial pentru noi și toţi au lăudat confortul pe care maşinile CASE îl au în condiţii de muncă.”
Mașinile CASE au lucrat la acest proiect cheie:
Încărcătoare pe roţi 821G
Excavatoare CX145D
Excavatoare CX300D
Excavatoare CX350D
Excavatoare CX370D
Excavatoare CX490D
Excavatoare CX800B, din care unul a fost comandat cu braţ special de demolare.
Toate resturile rezultate din lucrările de demolare au fost tratate, reciclate și apoi utilizate ca fundaţie pentru noua pistă. Asta înseamnă, pe scurt, 63.000 de metri cubi de material, cu o rată de reciclare de aproximativ 3.000 de metri cubi pe zi.
„Suntem cu toţii încântaţi să vedem mașinile CASE performând la un nivel atât de ridicat într-un mediu atât de solicitant.”, a declarat și Nicola D’Arpino, vicepreședintele departamentului Vânzări și Marketing CASE Construction Equipment Europe. „Aceste utilaje joacă un rol cheie în evoluţia aeroportului din Milano şi este extraordinar să primeşti un asemenea feedback pozitiv de la operatori.”