Noul CASE IH Quadtrac CVX


02.08.2017

     Noul Quadtrac CVX aduce beneficiile operaționale și de eficiență ale transmisiei variabile continue pe piața tractoarelor articulate. Aceastea sunt primele tractoare de mare putere articulate și pe șenile ce dispun de o transmisie CVT (transmisie variabilă continuă).

Prin abilitatea sa de a funcționa la cele mai mici rotații pe minut (RPM), transmisia CVT contribuie la un consum mai redus de combustibil și sporește eficiența lucrărilor prin atingerea mai rapidă a vitezei de lucru dorite. Permite operatorilor mai puțin experimentați să realizeze  performanțe în operare într-un timp relativ scurt, reducând considerabil sarcina de lucru a acestora. 

Despre CVX Drive a vorbit și Mihai Luca. Potrivit spuselor sale, atât Steiger, cât și Quadtrac primesc în prezent o transmisie variabilă continuă, avantajele în favoarea șenilatelor Quadtrac fiind suprafața imensă de contact și posibilitatea de a varia infinit viteza la sol, la orice turație a motorului.

În primul rând, ca element de noutate, aducem în atenția publicului tractoarele cu transmisie variabilă continuă. Concret, Quadtrac și Steiger primesc o transmise de ultimă generație, cu toate beneficiile pe care predecesoarele lor le dețin deja, în speță Active Hold Control, cât și transferul mecanic 100% al puterii în patru puncte de viteză ș.a.”, a afirmat Luca într-o serie de declarații date presei de specialitate din România. „Quadtrac CVX este un tractor al superlativelor. Tot ceea ce reprezintă putere de tracțiune, flotație, economie de carburant sunt atu-uri situate într-o sferă extrem de rarefiată. În materie de rezistență și anduranță, Quadtrac-ul este un tractor care a fost rafinat mai bine de 20 de ani. Este un produs matur, chiar dacă are o cutie de viteze nouă. Caracteristicile lui în materie de putere, de forță de tracțiune și de eficiență se transpun în faptul că acesta este primul tractor cu șenile care are posibilitatea de a intra în câmp și de a lucra, când alții trebuie să stea pe margine să se uite”.

La puterea maximă de 613 CP, modelul 540 CVX, este modelul cel mai puternic din gama Quadtrac CVX, și oferă cea mai mare putere disponibilă a oricărui tractor cu transmisie variabila continuă – CVT. Celelalte modele din gamă sunt Quadtrac 500 CVX și Quadtrac 470 CVX, care au puteri maxime de 558, respectiv 525 cai putere.

Putere dovedită…

Tractoarele Case IH Quadtrac CVX sunt alimentate de propulsoarele cu șase cilindri Cursor 13 cu 6 cilindri, controlate electronic, furnizate de compania-soră FPT Industrial, cu un turbocompresor cu două trepte pe cele două tractoare mai mici și un turbocompresor cu două trepte din modelul 540.

Pe acest tractor, turbocompresorul mai mic oferă o rată de răspuns scăzută, în timp ce a doua unitate mai mare asigură un impuls maxim la turații ridicate. Fiecare turbocompresor are propriul său sistem de răcire pentru a oferi un răspuns mai rapid de 30% sub sarcină.

Motoarele respectă legislația privind emisiile TIER IV prin utilizarea sistemului Case IH Hi-eSCR, care asigură, de asemenea, optimizarea eficienței consumului de combustibil. Pe modelul Quadtrac CVX, modelul Quadtrac 540 CVX, puterea nominală (conform ECE R120 2) este de 543 CP, în timp ce managementul puterii motorului, introdus sub sarcină, duce la 598 CP, ambele măsurate la turația nominală a motorului de 2.100 de rotații pe minut (rpm). Puterea maximă de 613 CP este atinsă la 1.900 rpm, iar cuplul maxim este de 2.607 Nm la 1.400 rpm. Tractorul are o capacitate diesel de 1.230 litri și un rezervor DEF (AdBlue) care deține 322 litri.

Prima transmisie variabilă continuă - CVT din industrie, ce echipează un tractor articulat pe șenile…

Transmisia variabilă continuă nu a fost disponibilă până acum niciodată într-un tractor articulat pe șenile. Transmisia CVX Drive ce echipează modelele Quadtrac 470, 500 și 540 CVX aduce cu ea o serie de beneficii, ce include ușurința operării tractorului, în special pentru operatorii neexperimentați, accelerarea mai rapidă la viteza dorită de deplasare în lucru sau pe șosea, oboseala redusă a operatorului, disponibilitatea completă a puterii la viteze reduse pentru aplicații speciale sau utilizarea anumitor implementuri de cultivare sau semănare ce necesită un debit hidraulic ridicat la viteze reduse la sol. Rezultatul este creșterea productivității, cu o durată de ciclu mai mare și o eficiență maximă a consumului de combustibil.

Oferind o deplasare fără trepte de la 0-40 km/h înainte și 0-18 km/h înapoi, CVX permite stocarea a trei viteze reglabile de la 0 km/h la 40 km/h, ajustabile prin intermediul butoanelor și a rotiței din dreptul degetului de pe Multicontroller. Transmisia încorporează o caracteristică de lansare care asigură o accelerație maximă, iar viteza de 40 km  h este atinsă la doar 1.640 rpm. Transmisia are patru game mecanice, pentru o eficiență maximă și un confort al operatorului, cu o schimbare automată a fiecăreia, iar pentru prima 100% din puterea mecanică este transferată la o viteză de sub 10 km/h.

Pompa hidrostatică și motorul hidrostatic sunt o singură unitate, fără țevi de înaltă presiune între pompă și motor. O placă variabilă pe pompă creează viteze diferite și permite motorului hidrostatic fixat să funcționeze în ambele direcții. Un exemplu în acest sens este funcția Active Hold Control, în care motorul hidrostatic elimină viteza de intrare de la motor. „Active Hold Control înseamnă că tractorul, când este oprit pe un deal, poate rămâne static fără ca operatorul să aplice pedala sau frâna de mână. Frâna de parcare se aplică automat dacă rămâne în această stare mai mult de 45 de secunde”, se precizează în documentația de specialitate a Case IH.

În loc de accelerația piciorului găsită pe tractoarele Quadtrac cu transmisie powershift, modelele Quadtrac CVX sunt echipate cu o pedală de acționare. În modul automat pedala de picior acționează ca o adevărată pedală de acționare, controlând viteza tractorului pe teren. Viteza maximă la sol poate fi reglată cu ajutorul butoanelor de reglaj și a butonului de viteză de pe multicontrollerul montat pe cotieră. În modul manual, pedala de picior acționează ca o clapetă convențională pentru picior. Multicontroller încorporează, de asemenea, un comutator de transfer de putere, care funcționează în paralel cu pârghia de transfer din stânga coloanei de direcție, pentru schimbarea convenabilă a direcției, în funcție de dorința operatorul, fără a elibera volanul. Sistemul Eco Drive format din cele 2 manșe așezate langă multicontroller permite setarea turațiilor minime și maxime ale motorului pentru a maximiza eficiența și pentru a minimiza consumul de combustibl, precum și funcția „droop” care determină turația motorului până la care rpm poate cădea sub sarcină.

Tractorul poate fi oprit temporar - cum ar fi la intersecțiile de drum - folosind doar pedala de frână, apoi tractorul, revine la viteza anterioară odată ce pedala este eliberată. Reducerea rapidă a vitezei de înaintare este posibilă prin retragerea Multicontrollerului. Trei niveluri diferite de răspuns pentru accelerație, decelerare și mod de transfer al puterii pot fi setate cu ajutorul cotierei Multicontroller.

Sisteme electronice concepute pentru a spori productivitatea...

Cheia dintre sistemele de operare pentru tractoarele Quadtrac CVX este APM - Automatic Productivity Management, conceput pentru a asigura o funcționare cât mai eficientă a tractorului, indiferent dacă operatorul sau proprietarul are ca scop utilizarea minimă a combustibilului sau exploatarea tractorului la putere maximă.

APM coordonează motorul și transmisia cu sistemul Multicontroller și pedala de acționare, reducând automat turația motorului la minimul necesar pentru sarcina de lucru a tractorului, pentru a minimiza risipa de combustibil. Tractorul poate fi operat și în modul manual, fără APM, cu transmisia controlată prin intermediul Multicontroller și viteza motorului prin intermediul pedalei sau al manetei de accelerație.

Un sistem hidraulic pentru cele mai exigente utilaje…

Pompa hidraulică asigură un debit maxim de 216 litri/min (428l/min optional) la o presiune de 210 bar, furnizând cerințele hidraulice cheie printr-un proces de compensare a presiunii cu debitul făcând astfel față celor mai înalte cerințe. Aceasta poate alimenta până la opt valve hidraulice și asigură o capacitate de ridicare a tiranților spate de pana la 8,949 kg, fiind controlate electronic prin intermediul cotierei Multicontroller.

Cabină care ușurează ziua operatorului…

În timp ce cabina Surveyor instalată la tractoarele Quadtrac CVX este binecunoscută, există câteva caracteristici noi la aceasta pe tractoarele cu transmise CVX Drive. Operatorul beneficiază de o cotieră ușor modificată pentru Multicontroller, cu o accelerație dublă pentru setările de viteză minimă / maximă și un joystick ușor diferit pentru a simplifica funcționarea transmisiei CVX, informații ce sunt afișate în monitorul montat pe stâlpul stânga al cabinei. 

 

Bogdan Constantin
PR & Communication Specialist