Unul dintre cei mai importanţi constructori mondiali de utilaje terasiere, CASE Construction, este de asemenea și un deschizător de drumuri în domeniu, primele sale gredere fiind lansate pe piaţă în anul 1934. De altfel, grederele CASE au fost primele din lume echipate cu un sistem de ghidare automată a lamei și cea mai bună tracţiune integrală din clasă. Dotate cu un un motor puternic FPT Stage V ce include tehnologia Hi-eSCR, grederele din seria C necesită timpi scurţi de întreţinere datorită unor caracteristici constructive de calitate, precum inelul de rotire capsulat.
CASE îmbunătăţește permanent performanţele de lucru ale grederelor sale din seriile 836C și 856C, în anul 2023 introducând, de exemplu, noua cabină Low-profil care asigură un transport ușor al utilajului de la un șantier la altul pe un trailer, fără a depăși înălţimea maximă de gabarit admisă precum și noul sistem de control și comandă cu joystick. Acesta oferă acum un control exact al lamei principale de lucru, împreună cu mai multe îmbunătăţiri ale sistemului de direcţie. Astfel, grederele din seria C care lucrează deja pe șantiere din întreaga lume, oferind performanţe de lucru foarte bune, sunt acuma și mai eficiente și mai exacte, asigurând obţinerea unor lucrări de calitate într-un timp și mai scurt.
Configurarea funcţiei de control a lamei “plug and play”
Grederele din seria 800 de la CASE sunt eficiente nu numai datorită tehnologiilor de ultimă generaţie încorporate, dar și datorită posibilităţii de a putea fi configuratedin fabrică direct pentru anumite aplicaţii specifice. Astfel, de multe ori se pune problema de a muta o cantitate mare de pământ, dar de a asigura și o suprafaţă de calitate, fără a uita însă de faptul că operatorul reprezintă de fapt elementul esenţial care poate face diferenţa, indiferent de calitatea utilajului.
Până acum, deoarece toate grederele CASE din „seria 800” sunt complet echipate din fabrică cu sistemele de bază de comandă, cablurile și suporţii necesari pentru a oferi cele mai bune soluţii de control ale lamei. Este o adevărată soluţie „plug and play”: clientul trebuie doar să instaleze senzorii suplimentari specifici necesari pentru controlul lamei 2D sau 3D împreună cu afișajul din cabină și sistemul de control al lamei este gata de funcţionare.
Kitul de pregătire SiteControl este compatibil cu diferite tipuri de sisteme de control al lamei: Sonic, Laser, GPS sau Universal Total Station. Sistemul automat de control al lamei permite chiar și unui operatormai puţin calificat să obţină o putere de lucru mare și constantă de la grederul CASE, putând duce la final mai rapid activităţile de șantier printr-un număr mai mic de treceri și prin transportul unei cantităţi optime de material.
De asemenea, un operator cu experienţă va beneficia din plin de toate oportunităţile sistemului automat de lucru, lucrând mai rapid și într-un mod total independent. În consecinţă, costurile operaţionale ale grederului, care implică consumul de combustibil, orele de funcţionare ale utilajului și costurile de întreţinere sunt mult reduse. Cu ajutorul CASE SiteControl, fiecare utilizator poate muta cu ușurinţă componentele sistemul automat de comandă și control a lamei de la un utilaj de construcţii la altul.
Sistem de comandă prin joystick
Controlul lamei de lucru și al deplasării grederului cu ajutorul unor joystick-uri cu comandă electro-hidraulică oferă operatorului un mod de lucru modern, eficient și simplu. Joystick-urile cu control electro-hidraulic sunt încorporate în cotierele scaunului operatorului, acestea fiind la rândul lor reglabile.
Fiecare joystick este echipat cu mai multe comutatoare rotative și butoane, permiţând controlul exact al funcţiilor hidraulice de lucru și de direcţie. Consola laterală reproiectată conţine comutatoare suplimentare care asigură reglaje ale echipamentelor de lucru în funcţie de necesităţile operatorului.
Noul sistem Joystick Steering permite operatorului să conducă utilajul folosind numai joystick-ul din partea stângă. Toate comenzile de direcţie, inclusiv virarea roţilor din faţă, înclinarea unghiului articulaţiei cadrului și setarea înclinării roţii de mare diametru sunt disponibile prin joystick. De asemenea, noua funcţie RTC are oferă posibilitatea de a reduce toate comenzile de direcţie înapoi, pe poziţia centrată, prin simpla apăsare a unui buton. Aceasta permite controlul utilajul fără a fi nevoit să-și ia mâinile de pe manetele joystick-ului, reducând efortul acestuia și crescând productivitatea.
Noua funcţie Confort Steering, când este activată, reduce numărul de rotaţii ale volanului necesare pentru a întoarce complet utilajul. Aceasta are rolul de a controla mai exact volanul, în special în cazul mișcărilor de precizie, întoarcerile complete ale grederului putând fi realizate mult mai ușor, cu doar o mică rotire a volanului.
Funcţia Comofort Steering reunește diferitele comenzi legate de direcţie într-o singură funcţie de control. Odată activate, direcţia roţii din faţă, articulaţia cadrului și înclinarea roţii de mare diametru lucrează împreună în timp ce operatorul rotește volanul sau mișcă joystick-ul. Această funcţie oferă operatorului posibilitatea de a efectua viraje strânse fără a fi nevoit să se gândească la ce comandă pentru direcţie să folosească.
În plus, cu ajutorul funcţiei TwinLift (ridicare sincronizată) activată, operatorii au posibilitatea de a acţiona ambii cilindri de ridicare folosind doar joystick-ul din dreapta. TwinLift face ca operatorul să corecteze mai ușor poziţia lamei de lucru fără a fi nevoie să lucreze cu ambele joystick-uri. Această caracteristică ajută, de asemenea, moperatorul atunci când nivelează o pantă mai largă, deoarece operatorul poate ridica pur și simplu lama de lucru cu ajutorul unui singur joystick pentru a repoziţiona utilajul pentru următoarea trecere.
Transmisia ERGOPOWER cu convertizor de cuplu Schimbarea treptei de viteză automată în mod continuu, fără smucituri, contribuie la creșterea gradului de concentrare a operatorului și optimizează performanţele mașinii, permiţând motorului grederului să lucreze pe cea mai productivă zonă a curbei de putere. Funcţia de schimbare continuă a treptei de viteze combinată cu convertizorul de cuplu permite o utilizare flexibilă și raţională a puterii motorului.
Diferenţialul automat „no-Spin” transferă instantaneu cuplul de putere de la anvelopa care alunecă la roată cu o aderenţă mai bună. Sistemul nu necesită nicio intervenţie a șoferului, permiţându-i acestuia să se concentreze asupra controlului lamei.
Noile tehnologii cresc eficienţa și reduc consumul
Designul lamei de lucru permite un control deplin al operatorului asupra poziţionării sale în timpul lucrului, inelul de mare diametru pe care este montată aceasta și care este responsabil cu rotirea sa precisă este încapsulat, cu un nivel redus de frecare, acesta fiind la rândul său montat pe role care permit o rotire fără șocuri.
Astfel, acesta nu necesită ungere și nici întreţinere. Designul modern al lamei are ca rezultat mai puţine puncte de ungere, cu efecte directe asupra scăderii timpului de întreţinere, evitând de asemenea înlocuirea periodică a pieselor de uzură care se degradează în timpul lucrului, ceea ce aduce, în final, costuri mai mici necesare întreţinerii.
Un cadru de susţinere în formă de A elimină influenţa forţelor laterale care apar în timpul lucrului în momentul în care lama funcţionează cu poziţionare decalată, suportul central putând fi setat din sistemul hidraulic pentru a lucra în cinci poziţii diferite. Operatorul poate roti lama cu peste 90° pe fiecare parte, fără o acţionare meanică suplimentară, ceea ce reduce uzura echipamentului de lucru și asigură o finisare superioară a suprafeţelor.
Toate grederele din seria C sunt echipate cu motoare FPT de ultimă generaţie cu 6 cilindri și capacitate de 6,7 litri. Acestea sunt proiectate special pentru greder, unde răspunsul rapid al cuplului este esenţial pentru menţinerea unui nivel ridicat de productivitate.
Sistemul Dual Power oferă o putere crescută a motorului de la treapta a 4-a la a 6-a. În cazul modelelor 836C și 836C AWD, motorul dezvoltă 102 kW (138 CP) de la treapta 1 până la a treia, crescând la 115 kW (156 CP) de la treapta a 4-a până la a 6-a. La modelele mai mari 856C și 856C AWD, motorul dezvoltă 129 kW (173 CP) în primele 3 trepte, și 142 kW (190 CP) în următoarele 3 trepte.
Avantaje pentru un operator eficient Toate utilajele din seria C dispun de o cabină ROPS/FOPS joasă, Low-profil, de nouă generaţie, montată înspre spate, cu scaun încălzit și suspensii pneumatice, care oferă cele mai bune nivel posibil de confort și vizibilitate pentru operator, menţinând în același timp o înălţime de gabarit redusă a grederului. Geamurile mari, cu tentă întunecată oferă o vizibilitate excelentă în jurul utilajului, operatorul având o vizibilitate perfectă asupra lamei din poziţia șezând. Cameră retrovizoare cu ecran pe bord oferă un grad sporit de siguranţă sporit pentru mersul înapoi.